Een nieuw elan (met jouw bijdrage?)

skitch-2De laatste weken kreeg ik van enkele mensen de voorzichtige vraag of alles ok was. Ik was precies zo stil? En ik voelde het zelf ook zo aan. Minder social media gebruik dan ‘normaal’ doet inderdaad snel denken dat er aan de overkant iets scheelt, maar hier werd eigenlijk gewoon erg gefocust gewerkt. Een jaar lang hield ik in mijn Trello board (aanrader voor wie graag organisatorisch te werk gaat) bij wat ik aan de Zonen 09 website allemaal wou veranderen en welke opmerkingen of problemen bij klanten de nodige aanpassingen vereisten. Dat waren er een heleboel en ik onderschatte de tijd die ik ervoor nodig zou hebben, maar eenmaal begonnen moest ik blijven gaan tot dit weekend eindelijk zo goed als alles op punt stond. Ik zeg zo goed als alles, want er zullen zeker nog wel enkele (spel)fouten terug te vinden zijn, maar los daarvan zit het goed. Wat zijn nu de belangrijkste aanpassingen aan de Zonen 09 website?

  • Hij ziet er wat anders uit.
  • Hij is nu ook in het Nederlands beschikbaar.
  • Hij is heel wat transparanter door de opdeling van de patronen in de talen en de versies (digitaal versus papier).
  • Een automatische Instagramfeed met de foto’s die jullie met #zonen09 taggen.
  • En dan nog een heleboel andere zaken zoals een visueel overzicht van verkooppunten, een perspagina, getuigenissen van klanten, enzovoort.

Een nieuwe site verdient een feestje met cadeautjes. Daarom een virtueel geschenk van 10% korting op alle orders die deze week (voor zondag 7/2) geplaatst worden met de kortingscode DANKJEWEL.

Die nieuwe site linkt voortaan ook door naar deze nieuwe blog. De oude Mamashablog op blogger blijft er gewoon staan, hij bevat te veel info en geschiedenis om die zomaar te verwijderen, maar voortaan wordt hier geblogd. Waarom? Ik heb zelf nood aan een duidelijk Zonen 09 verhaal en ik blijk niet de enige. Wie de Mamashablog al lang volgt en het ontstaansverhaal van Zonen 09 kent, weet wie die Mamasha is en waar de link met Zonen 09 zit. Maar de laatste jaren kreeg Zonen 09 heel wat extra klanten en volgers waarvan velen nieuw in blogland zijn en voor wie de link helemaal niet duidelijk is.

Tijd dus voor een transparanter verhaal en afscheid nemen van Mamasha. Iets wat de emokip in mij erg moeilijk vindt (vreemd, ik weet het), maar het voelt wel juist aan. Ik nam ook hier mijn tijd voor en zocht een sobere layout met mooie grote beelden. Dit werd het. Ik hoop dat jullie hier even talrijk zullen passeren als vroeger.

Heel wat online nieuwigheden dus maar ook één nieuw offline item: Zonen 09 businesscards. Sinds de rebranding vorig jaar liet ik nog geen nieuwe maken. Ik wou geen standaardexemplaren en had het goede idee nog niet gevonden tot iemand aan onze stand op een Stoffenspektakel één van de pins wou meenemen. Die zijn bedoeld als voorbeeld voor de geïnteresseerden, maar niet om mee te nemen. Waarom niet eigenlijk dacht ik toen en kreeg zo het idee voor de perfecte nieuwe kaartjes.

Zonen 09 businesscards

Op Instagram regram of toon ik af en toe wat jullie met de Zonen 09 naaipatronen of met mijn biokatoen maken en tag die beelden dan met #whatcustomersmade. Dat online initiatief trek ik door in de nieuwe Instagram/polaroid/pinterest-achtige kaartjes. Verso vind je mijn eigen gegevens en wat witruimte voor een eventuele persoonlijke boodschap. Recto pronkt een foto van een klantenmaaksel, het Zonen 09 symbool, de hashtag #whatcustomersmade en de blog/flickr/Instagram/Facebook/het-maakt-niet-uit url van de klant wiens creatie gefeatured wordt.

Zonen 09 businesscards

Op deze mock-ups zie je mijn eigen url en maaksels van mijn hand maar dat moet in de definitieve exemplaren veranderen. In de uiteindelijke kaartjes, die ik uitdeel op netwerkevents, beurzen, vergaderingen, enzovoort, zullen foto’s van klanten geshowcased worden. Daarom ben ik nu op zoek 24 foto’s van Zonen 09 maaksels. Twee per naaipatroon, bij voorkeur telkens één jongensversie en één meisjesversie, en 4 foto’s van maaksels met de GOTS gecertificeerde Zonen 09 stoffen. Ik weet dat ik er veel op Instagram, Pinterest, Flickr, enzovoort kan vinden, maar voor dit soort van drukwerk zijn er wel enkele specifieke vereisten.

Word jij graag vereerd met jouw maaksel en bijhorende url op de Zonen 09 kaartjes dan krijg ik van jou via info@zonen09.com graag het volgende tegen ten laatste dinsdag 9 februari:

  • 1 tot maximum 3 liggende foto’s van jouw maaksel (Heldere, scherpe foto’s maken het meeste kans gekozen te worden.)
  • in een zo hoog mogelijke resolutie
  • de url die bij jouw maaksel op het kaartje mag staan
  • je volledige naam en adres (Dan kan ik je enkele kaartjes sturen wanneer jouw foto erop komt te staan.)

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties over de site, de blog, de switch en de kaartjes. Wat vind je ervan? Heb je nog opmerkingen? Zie je op de site nog fouten staan? Ontbreekt er nog belangrijke info? All of that, ik lees het graag!